Om oss
TIMP ble lansert og gjort tilgjengelig for markedet i 2021. Selve ideen til løsningen ble imidlertid til allerede i 2015.
– Gjennom mange år i transportsektoren har vi sett et økende behov for kontroll og oversikt i forbindelse med utøvelsen av ansvaret som transportkjøper. Det er mange som ikke har noe bevisst forhold til sitt ansvar, og hos de fleste av de som håndterer det er prosessene manuelle i dag, noe som ofte kan føre til sviktende rutiner og lite kontroll. Samtidig som regelverket rundt blir stadig strengere, oppstod også ideen om å strukturere og organisere disse prosessene i et system, forteller daglig leder Yngve Furseth.
Sammen med Jon Bryøen, Tom Martinsen og andre fra Transportkompetanse Haugesund, ble løsningen å lage et digitalt verktøy som automatiserer og forenkler arbeidsmetodene – samtidig som det skulle ivareta ansvaret som transportkjøper på en god måte.
Reisen frem mot lansering og tjenesten vi kjenner i dag, har vært lang og kompleks. Vi har tatt oss god tid til å undersøke muligheter og forbedre funksjoner underveis, samtidig som vi har hatt en tett dialog med markedet.
Utgangspunktet for prosessen med å utvikle TIMP var et avdekket behov for et effektivt verktøy som kunne ivareta transportkjøpers ansvar. Gjennom prosessen har vi erfart at TIMP er like godt egnet for ivaretagelse av etthvert oppdragsgiveransvar, uavhengig av bransje.
Vårt ønske er at markedet i større grad oppdager hvilke muligheter og fordeler det gir ved å ha en tettere oppfølging av sine leverandører, som oftest vil gå langt ut over det å ivareta sitt lovpålagte ansvar. Det være seg økonomiske, sikkerhetsmessige og kvalitetsmessige forbedringer.
I dag har vi kunder over hele landet, i en rekke ulike bransjer. Les gjerne hva kundene synes om oss her.
Ansatte
Nyttig info
-
TIMP trenger en produktsjef – er du den vi er på jakt etter?
TIMP går nå fra start-up til scale-up. Vi vil derfor ansette en produktsjef som kan lede vårt digitale verktøy ut i det norske markedet. Har du pågangsvilje og kompetansen vi trenger for å løfte vårt produkt ut i markedet, og hjelpe oss med å realisere vårt mål? I rollen som produktsjef vil du få overordnet kommersielt og operativt ansvar for TIMP.
-
Slik gikk det da ColliCare tok i bruk TIMP
Ønsker du å vite mer om hvordan du kan ivareta og sikre ditt ansvar som oppdragsgiver på en bedre måte? Da logistikkselskapet ColliCare tok i bruk TIMP økte både effektiviteten, kontrollen og sikkerheten.
-
Sjór
Man vet aldri når man får tilsyn, og vi har hatt besøk tidligere. Dette var en tidkrevende prosess, mest fordi vi ikke hadde all dokumentasjon samlet. Med TIMP på plass har vi nå all dokumentasjon samlet på en plass, noe som bidrar til økt kontroll og til at vi kan stille forberedt, forteller Truls Ramsli hos Sjór.
-
Hva er TIMP?
Som oppdragsgiver er det en rekke krav og regler du må kjenne til – og forholde deg til. Formålet med TIMP er å bidra til å gjennomføre, følge opp og kontrollere dette på en god måte overfor leverandører og underleverandører.